-
1. mål for undervisningen (hvad skal der uv, i og hvilket formål)
- 2.Elevforudsætninger
3. Rammerne som skaber basis for udfoldelse
4. Kompetancemål og evt. målpinde for faget
5.Strukturering af tiden og opdeling af undervisningen i små tidslommer(pædagogisk planlægning af uv)
6. Hvilket indhold og hvilket samspil skal der være i undervisningen
7. Evaluering og vurdering af undervisningen og elevernes læring
8. Induktiv eller deduktiv undervisning
9. Efterrationalisering af egen undervisning(Feedback fra eleverne og eller en kollega's konstruktive kritik, hvad kunne blive bedre, hvad bør ændres, hvorfor, hvornår og hvordan?
!0. Refleksion af undervisningen og hvilken situation, man har at undervise på, vælger man sin metode og planlægning, så rammefaktoren har meget at skulle have sagt i erhvervsskole regi, der kan være mange udfordringer at tage hensyn til når man skal starte undervisning, kender man sit elevgrundlag, hvilket kan betyde meget for hvordan man skal strukturer undervisningen, så alle bliver udfordret på deres niveau, for ikke at tabe elevernes motivation for læringen
Her er nogle foreløbige bud på refleksion af de vigtigste bud på god planlægning af egen uv-didaktik.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar