tirsdag den 12. september 2017

Oplæg til vejledning d. 13/9 peder

Hej Hanne
Jeg har desværre haft en del netproblemer, på adressen, men prøver at få dem løst...Ævvv

Mit oplæg til vejledning vedrørende modul afleveringen i digitale teknologier 4,modul

Jeg oplever en stor udfordring med at implementere IT, som et værktøj på struktøruddannelsen. Det bør være på lige fod med elevernes håndværktøj, men det falder ikke i hak med virkeligheden, og mange elever forstår ikke meningen med at skulle f.eks tegne i A-cad eller skulle lave en arbejdsbeskrivelse også skulle dele materialet med alle andre.

Vi har fået "intro til It's learning og skal med tiden benytte denne platform til at tilgå undervisningen. Jeg vil gerne benytte mig mere af google's tjenester, office 365,  og A-cad365, og inddrage blogger som et virkemiddel til at kunne dele viden med andre og kommunikere om alt fra nedgroede negle til betonkonstruktioner. Bloggen skal/kan endvidere bruges til elevernes egen logbog eller portefolje.
Hvordan man kan benytte feed up, back og forward som motivator og selvregulerende læring, på en it-web 2.0 platform

Min problemstilling er noget i retning med "struktur i brugen af it som værktøj"
Hvilke it værktøjer kan med fordel bruges i min undervisning.
Hvad giver mening ift. den pågældende uddannelse, der er stor forskel på hvad uddannelsesmålet er. Er man håndværker, kan it godt være tungt og ikke så relevant ift. at mestre håndværket i sig selv. Det er meget få struktører der arbejder på kontoret, med it programmer eller andre administrative opgaver, men vi skal kunne finde vores beskrivelser og tegninger, kontrolskemaer osv, næsten almen it kundskaber. .

Jeg underviser i grundfaget Teknologi på E-niveau, hvor web 2.0 ville være og er en oplagt mulighed for at integrere denne teknologi i undervisningen.
Faget omhandler de første processer i et innovativt og nyskabende forum, hvordan man udvikler nye produkter, laver portefolje, krav til produktet, til og fra valg, kundegrundlag osv. Miljøbelastningen.

Mit projekt vil vomhandle en undervisningslektion i teknologifaget, hvordan jeg vil struturer undervisningen og hvordan web 2.0 kan integreres i undervisningen og hvordan feedback kan bruges digitalt.

Kunne det være et udgangspunkt, jeg er desværre en af de digitale analfabeter, der mangler den basale it viden, og først sendt kom i gang med mediet, og under stor tvang. Jeg prøver at gennemskue hvilke medier der kan være tilgavn for den undervisning jeg står for, og hvordan jeg kan dele erfaringer og uv-materiale med andre kollegaer, eller fagfolk der kan inspirere eleverne til læring af faget.

Vh Peder J   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Struktørfaglærer

Mit billede
Håndværker med pædagogisk udd.

Blog-arkiv

4.Blog Eksamen

Eksamen i digitale teknologier, på metropol,04/10-2017 Spørgsmål Have viden om hvad digitale teknologier betyder for didaktik og lærin...