fredag den 8. september 2017

Feedback

Jeg vil tro at vi alle bruger feedback, i vores undervisning, men som der bliver gjort opmærksomt på i denne blog, om John Hattie og den måde han beskriver hvorpå vi skal benytte og anvende feedback ifh. til eleverne og individuelt, men også den indsigt det kan være at høre andres mening om enes egen undervisning.
Jeg forsøger altid at lave motiverende feedback på mine elever, men tro da godt at min feedback kan blive meget bedre, og mere præcis i sin udlægning,
Jeg tror at god feed- up, back og forward kan være et godt værktøj, til elever der mangler selvtillid og struktur i deres hverdag, kan hjælpe på deres processer i læringsøjemed, og kunne skabe en tranfer til andre dele af deres personlige udvikling og privatlivsfær.
At give den rigtige melding i situationen, forstå progressionen i processen hos eleven og give melding på selve processen og hvilket mål der er med udviklingen af opgaven, evt diskutere små afklarende spørgsmål som får eleven til at reflektere over egen praksis og hvilken metode der passer bedst til den givende situation eller opgave type.
PAS PÅ PERSONLIG FEEDBACK, der skal tænkes og skelnes mellem læringsfeedback og personlig kritik.(NO go)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Struktørfaglærer

Mit billede
Håndværker med pædagogisk udd.

Blog-arkiv

4.Blog Eksamen

Eksamen i digitale teknologier, på metropol,04/10-2017 Spørgsmål Have viden om hvad digitale teknologier betyder for didaktik og lærin...