tirsdag den 3. oktober 2017

3.Blog Afslutning

Konklusion

Jeg håber på at kunne vække elevernes interesse igennem brugen af "deres" sociale medier, web 2.0 og dele principperne. Udnytte deres it kompetencer, med deres daglige "væren" på nettet, betale, køre bus/tog osv.
Hvor man tager det der kan bruges og bearbejder til sit eget produkt, dele igen sine ting med omverden, danner et socialt netværk gennem deling af deres ideer og indbyrdes kommunikation. Skaber nye relationer i samspil med andre, motivere hinanden i et selvregulerende flow. Jeg håber det kan hjælpe dem, med at se den større mening, ikke kun med faget, men også med den kompetence som de uundværligt vil få med, i deres kommende voksen/erhvervsliv.
Skabe et læringsrum, hvor man søger og deler viden gennem samspillet med andre, socialt og med respekt for hinandens færdigheder og forskelligheder.
Jeg håber at gennem brugen af it og de forskellige sociale-platforme, at kunne skabe transfer fra deres egen virkelighed, til den lidt mere abstrakte, som virkelighedens verden gør brug af, dog med erfaringen som ballast. Forsøge at skabe et udviklingsrum, hvor innovative tanker, andres meninger og input kan være motiverende på skabelsen af nye tanker og innovative produkter.
At skabe en kommunikationsform som er udviklende og selv regulerende i læringsrummet, hvor samspillet og tilegnelse føre motivationen med, som en naturlig del af elevernes selvudviklingsfasen.
Samarbejde på tværs af projekter og emner, få forståelsen af processerne i en udviklingsfase, lige meget hvilket produkt der er tale om, processen er den samme. Give hinanden konstruktiv kritik, kommentere på hinandens indlæg, og åbne nye veje til målet.

Daglige praksis og vidensdeling


Jeg er så heldig at skulle undervise i Teknologi, når jeg kommer tilbage og hvis det bliver en forbedring i ift. motivationen, så skal der arbejdes i den retning. ingen tvivl om det.
Spændende nye tiltag har inspireret mig, til at arbejde meget mere med brugen af it baserede undervisningsmaterialer og undervisningsplanlægning. Jeg mener at digitale teknologi er kommet for at blive og det måden vi behandler teknologi på, som skaber motivation og viden.
Jeg skal helt sikkert arbejde med små forklarende intro- videoer, instruktionsvideoer, og andre inspirerende medier, som kan være motiverende eller forandrende i undervisningen, skabe en form for flipped classroom, bare tilpasset håndværkerforløb, som er relative korte. Synliggør målene på en lettere måde og gøre tilgangen nemmere. Mere kommunikation og digital feedup, back og forward.

Jeg vil forsøge at starte med at gøre google+ og one note/drive til vores kommunikation mellem kollegaerne, vores delingsplatform, inden upload på itlearning.

Peder Jakobsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Struktørfaglærer

Mit billede
Håndværker med pædagogisk udd.

Blog-arkiv

4.Blog Eksamen

Eksamen i digitale teknologier, på metropol,04/10-2017 Spørgsmål Have viden om hvad digitale teknologier betyder for didaktik og lærin...