Tranfer i undervisningen
Jeg ser i min undervisning at ubevist transfer, fra andre situationer bliver anvendt ubevist af eleverne, men vis de bliver opfordret til at tænke over det inden at de bliver sat til en opgave, så kan de ikke drage sammenligner, eller komme på noget der ligner det der skal til for af benytte en given transfer, til løsning af konkrete kontekster fra nærtransfer. Fjern transfer er et nyttigt værktøj, til undersøgelse af i hvilken retning man skal ifh den givne situation, og at målet og meningen med opgaven er motiverende for egen læring, situationsbestemt.
Jeg forsøger tit at drage sammenligner med dagligdagen, for derigennem at tvinge en transfer frem i eleverne, en nær eller fjerntransfer, bevist, kan i nogle tilfælde være ubevist og dermed er der skabe direkte transfer hvilket er jo det vi vil opnå med en bred erhvervskompetence, bredere forforståelse med flere praksisfællesskaber. Åbenbarring af grundlæggende viden der bliver transformeret til egen praksis.
Det er jo ikke så svært endda
Bloggen skal handle om diplom uddannelsen i erhvervspædagogik og struktøruddannelsen
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Struktørfaglærer
Blog-arkiv
- oktober 2017 (4)
- september 2017 (9)
- august 2017 (3)
4.Blog Eksamen
Eksamen i digitale teknologier, på metropol,04/10-2017 Spørgsmål Have viden om hvad digitale teknologier betyder for didaktik og lærin...
-
Kontekst Hej, jeg hedder Peder S Jakobsen og jeg underviser på Next uddannelse København, hvor jeg primært er tilknyttet hoved forløbende ...
-
Jeg føler at man skal integrere it-platforme, som er valgt af andre, købt af andre uden helt at vide hvilken teknologi der KAN benyttes i ...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar