torsdag den 14. september 2017

Differentiering i undervisningen

Undervisningsdifferentiering er et vigtigt værktøj, som skal/bør intænkes i enhver læringssituation. Alle har forskellige måder at modtag information på, og vigtigst af alt har forskellige måder at afkode eller fortolke overlevering af enhver art, der er ingen der modtager viden på samme måde og konkludere det samme, selvom de får den samme information.
Et lille Eks når flere mennesker ser den samme fodboldskamp, så kan der være flere forskellige udlægninger af hvem der var bedst, var dommeren god, hvem havde bolden mest, osv synspunkter der taler for at vi oplever og tolker vidt forskelligt.
Derfor kan der være stor værdi i at kunne gengive den samme viden, på flere forskellige måder, med en anden vinkel, et andet medie, med musisk motorik, eller andre metoder der kan ramme bredt og individuelt, så alle forhåbentligt har fået den samme forståelse af emnet/stoffet, for så at kunne danne det rigtige billed af forståelsen, konteksten.
Kan differentiering løse læringsproblematikken, kan differentiering åbne op for motivationen til at lære på egen forståelses plan, kan en målrettet differentiering implementeres på alle uddannelser? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Struktørfaglærer

Mit billede
Håndværker med pædagogisk udd.

Blog-arkiv

4.Blog Eksamen

Eksamen i digitale teknologier, på metropol,04/10-2017 Spørgsmål Have viden om hvad digitale teknologier betyder for didaktik og lærin...